Persbericht: Thule Group neemt GMG B.V. over, de leidende Nederlandse producent van fietszitjes

Thule Group heeft een overeenkomst getekend om het Nederlandse bedrijf GMG B.V. over te nemen. GMG B.V. is marktleider in fietszitjes in o.a. de Benelux en Denemarken is vooral bekend van de ontwikkeling van innovatieve en internationaal onderscheiden en bekroonde fietszitjes onder de merknaam Yepp.

‘Ik ben verheugd om het sterke productenpakket van GMG B.V. toe te voegen aan ons reeds indrukwekkend productportfolio binnen de Active with Kids productcategorie. De overname van GMG B.V. is een toevoeging aan onze bestaande reeks Thule RideAlong fietszitjes en past binnen onze strategie om verder te groeien in deze kerncategorie met recentelijk succesvolle productintroducties zoals de Thule Glide sportieve kinderwagens en de Thule Sapling kinderdrager’ aldus Magnus Welander, CEO en President Thule Group.

GMG B.V. opereert met een efficiënte en productgeoriënteerde sales- en marketingorganisatie met slechts 6 medewerkers vanuit haar kantoor in Zwanenburg, Nederland.

Voor meer informatie en nadere toelichting:
Peter Steketee
Area Sales Manager West Europe
Tel: +31 (0)6 23796802
E-mail: peter.steketee@thule.com

-------------------------------------------------------------------------------------
Over Thule Group De Thule Group is wereldleider in producten waarmee mensen met een actieve levensstijl alles van waarde op betrouwbare, veilige en stijlvolle wijze kunnen vervoeren. Onder het motto ‘Bring your life’ biedt Thule een breed assortiment van top-producten. Thule biedt onder andere dakdragers, fietsendragers, dakkoffers, laptop-, camera- en sporttassen en kinderproducten zoals fietskinderzitjes en multifunctionele kinderwagens. De producten zijn wereldwijd verkrijgbaar in 139 landen. Thule is het grootste merk van de Thule Group. In totaal werken er meer dan 2.000 mensen voor de Thule Group, verdeeld over 9 productie- en 35 verkooplocaties over de gehele wereld.
De netto omzet in 2015 bedroeg 5.3 miljard SEK. Thule Group is beursgenoteerd aan de Nasdaq Stockholm.
Bezoek voor meer informatie: www.thulegroup.com